Porównawcza pedagogika specjalna rozwija się bardzo intensywnie w ostatnich trzech dekadach

Większość badań poświęcona jest kształceniu niesegregacyjnemu. Badania te próbują realizować przede wszystkim funkcję idiograficzną i melioracyjną. Znacznie mniej uwagi poświecą się eksperymentalnej funkcji badań porównawczych. Tymczasem badania ukierunkowane na realizację funkcji eksperymentalnej mogą przyczynić się w sposób znaczący do rozwoju pedagogiki specjalnej i poprawy praktyki kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Dzięki tym badanim można odkryć podstawowe dylematy rozwoju edukacji osób niepełnosprawnych oraz główne bariery upowszechniania kształcenia niesegregacyjnego.

PYTANIA KONTROLNE

  • Jakie są przyczyny rozwoju badan porównawczych w pedagogice specjalnej?
  • Czym różnią się sposoby porównywania segregacyjności systemów kształcenia niepełnosprawnych stosowane przez Unię Europejską i Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju?
  • Jakie są cele badań porównawczych w pedagogice?
  • Na czym polegają błędy ekwiwalencji w badaniach porównawczych?
  • Na czym polega sprzeczność edukacji specjalnej?
Hejka, jestem Szymek i jestem autorem tych wpisów jak i strony. Polecam czytać codziennie, może coś wam się spodoba i zostaniecie na dłużej. Życzę każdemu miłego dnia 😀
error: Content is protected !!