Polisemicznym terminem „dyskurs”

Posługujemy się w tej pracy w ściśle określony sposób. Przez dyskurs zatem rozumiemy system wiedzy o świecie, szczególny sposób rozumienia świata i mówienia o nim. W obszarze naszych zainteresowań pozostaje oczywiście nie świat cały, a jedynie jego wąski wycinek w postaci niesegregacyjnego kształcenia. Niesegregacyjne kształcenie jest dzisiaj przedmiotem wypowiedzi analiz, które wyrastają z fundamentalnie różnych sposobów jego rozumowania. Dyskurs – system wiedzy o świecie, szczególny sposób rozumienia świata i mówienia o nim. Jest zatem przedmiotem wielu dyskursów. Każdy z nich charakteryzuje się jakościowo innym rodzajem konceptualizacji rzeczywistości, co implikuje nie tylko odrębne tezy, ale i sposoby argumentacji na ich rzecz. Rekonstrukcja tak rozumianych dyskursów jest zabiegiem poznawczym, który przybliża do zrozumienia niesegregacyjnego kształcenia jako idei. Jest ona jednak także, jeśli nie przede wszystkim, niezbędna dla zrozumienia dzisiejszej praktyki kształcenia niepełnosprawnych i antycypowania kierunków jej rozwoju. Na kształt tej praktyki coraz większy bowiem wpływ wywierają zjawiska należące do sfery komunikacji: publiczne dyskusje, debaty i spory.

Hejka, jestem Szymek i jestem autorem tych wpisów jak i strony. Polecam czytać codziennie, może coś wam się spodoba i zostaniecie na dłużej. Życzę każdemu miłego dnia 😀
error: Content is protected !!