Podejście melioracyjne

Funkcję melioracyjną i ewolucjonistyczną łączy praktyczny interes poznawczy. Obie stanowią próbę wspomagania planowania oświatowego przez wyniki porównawczych badań pedagogicznych. Każda z nich wytycza jednak inny sposób tego wspomagania. Podejście melioracyjne polega na porównywaniu rodzimego systemu oświatowego z systemami obcymi po to, aby z obcych systemów przejąć wysoko oceniane rozwiązania i tym sposobem ulepszyć system własny. Przedmiotem badań melioracyjnych są raczej techniczne niż aksjologiczne aspekty systemów oświatowych. W wyniku zastosowania rezultatów tych badań system oświatowy ma podlegać doskonaleniu w ramach wcześniej wytyczonych celów kierunkowych i ram polityczno-oświatowych. W konsekwencji podejście melioracyjne wykorzystywane jest do porównywania krajów o zbliżonym poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego.

Hejka, jestem Szymek i jestem autorem tych wpisów jak i strony. Polecam czytać codziennie, może coś wam się spodoba i zostaniecie na dłużej. Życzę każdemu miłego dnia 😀
error: Content is protected !!